دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
سید محمد جوادی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: هر کجا امر در مقاومت و ایستادگی پیش می‌آید ملتی پیروز است که اهل ایمان و نصرت و استقامت باشد همانگونه که ما در امورات دنیوی خود هر کاری را که بخواهیم به موفقیت برسیم، باید ایمان به آن کار و استقامت پایه کار ما باشد لذا در این دنیا ما نیاز به استاد داریم و استاد ما، به حکم قرآن و روایات و عقل، کسی نیست جز امام جامعه.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جوادی آملی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، درباره لزوم ایستادگی و مقابله ملت های اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی گفت: باید بدانیم که در این میدان، کنشگر واقعی کیست الان باید به این موضوع نگاه واکنشی داشته باشیم؟ مثلا اسماعیل حنیه را می‌زنند، می‌گوییم واکنش نشان بدهیم . سید حسن نصرالله می‌زنند می‌گوییم باید واکنش نشان بدهیم. آیا باید به این موضوع نگاه واکنشی داشته باشیم یا نه؟ به نظر من نگاه واکنشی غلط است. ما کنشگر اصلی میدان هستیم برای مردم تبیین کنیم که ما تا به حال ۱۰۰ کنش داشته‌ایم و آنها الان دارند به کنش‌های ما واکنش نشان می‌دهند چه نیابتاً چه مستقیماً؛ لذا ما کنشگر اصلی میدان هستیم.

وی افزود: نکته بعدی این است که دریچه جدیدی به روی ما باز شده است و آن ایمان ما در میدان عمل است. لذا این ایمان را باید در این بستر مشخص کنیم، وقتی بحث از ایمان در این فضا مطرح می‌شود ناچاراً باید انواع و درجات ایمان را بررسی کرد ایمان حرفی، ایمان ادعایی، ایمان گمانی، ایمان شخصی، ایمان اجتماعی، یا نفاق.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: یک نوع از ایمان واقعی آن است که خداوند متعال در سوره مبارکه نور آیه ۶۲ می‌فرماید انما المومنون الذین آمنوا بالله و رسوله و اذا کانو معه علی امر جامع لم یذهبوا حتی یستعذنوا... آنها را توصیف نموده است که هرگاه کاری اجتماعشان به حضور رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم لازم باشد حاضر آیند تا اجازه ندهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند.

حجت الاسلام والمسلمین جوادی آملی تصریح کرد: این امر جامع، نصرت را برای مردم و خودمان جا بیندازیم که ایمان بدون نصرت امام، ایمان نیست. لذا آیه شریفه می‌فرماید ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم . پس هر کجا امر, در مقاومت و ایستادگی پیش می‌آید ملتی پیروز است که اهل ایمان و نصرت و استقامت باشد همانگونه که ما در امورات دنیوی خود هر کاری را که بخواهیم به موفقیت برسیم ,باید ایمان به آن کار و استقامت پایه کار ما باشد لذا در این دنیا ما نیاز به استاد داریم و استاد ما، به حکم قرآن و روایات و عقل،، کسی نیست جز امام جامعه، مثل امام (ع)؛ پس امام جامعه است که برای ما ترسیم می‌کند جبهه حق و باطل را.

وی گفت: در مرتبه ایمان، صبر و صلاه برای ما جایگاهی مهم دارد همانگونه که در ادیان دیگر و در زمان انبیا گذشته وجود داشته است مثل زمان حضرت موسی که ایمان , صبر, استقامت و پیروی و تبعیت از امام جامعه و تحت فرمان بودن از آن به ما سفارش شده است و اگر اینگونه باشیم قطعاً پیروزیم .فاوحینا الی موسی ان اضرب به العصاک البحر سوره مبارکه شعرا آیه ۶۳ پس نتیجه می‌گیریم نصرت خدا و دین خدا و پیغمبر خدا و حجت خدا، در میدان مقاومت خود را نشان می‌دهد نه در پستو های خانه‌ها بلکه در جامعه مسلمین و تبعیت از امام مسلمین.

گفت‌وگو: فاطمه رحیم زاده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha